woensdag 21 november 2007

Warme oproep om te komen helpen

Zoals vorig jaar heb ik een aantal struikjes besteld bij het RLVA.
Maar niet in een zo groot aantal zoals vorig jaar :) 20 Meidoorn, 10 Hondsroos, 40 Sleedoorn.
De bedoeling is dat deze worden geplant achter de omheining van de wachtbekken , meestal op de zuid geörienteerde kant.
Dieter wees me erop deze zomer dat het voedselaanbod in het voorjaar nogal schaars is voor de eerste insectjes zoals bijtjes en zweefvliegjes. Gelijk heeft hij !! Vandaar dat we met deze vroegbloeiers van autochtoon materiaal tegemoet komen aan zijn gedachte. Omdat de gaten niet voorgeboord kunnen worden zullen we zelf een gatje moeten maken om de plantjes in de grond te steken.

Ook zouden we de 30 palen in de grond kloppen rond de nieuwe poelen waaraan later prikkeldraad wordt bevestigd.

Mag ik jullie vragen om komende zondagvoormiddag een handje te komen helpen?
Vele handen maken het werk lichter, nietwaar !
Afspraak is om 9 u aan de kerk van Mullem. Meebrengen :spade, goed humeur, ...

Daarna maken we nog wat tijd om een korte wandelingetje te maken in het reservaat, een slokje te gaan drinken in De Kroone en om wat bij te praten , ...

Mag ik jullie verwelkomen zondag ??
Sturen jullie alvast een berichtje naar gunther.groenez@pandora.be zodat ik een beetje een gedacht kan vormen van wie er al of niet komt.

Alvast dank en hopelijk tot zondag !!

groeten,
Gunther

Geen opmerkingen: